Czarnoksiężnik - po prostu mroczny mag. Swe życie poświęcił szkoleniu czarnej magii i to na niej tylko i wyłącznie polega. Najczęściej używa jej do szerzenia zła, morderstw i własnych niecnych celów. Większość, ba! Każdy czarnoksiężnik ma złe zamiary - w mniejszym lub większym stopniu. Czarna magia jest głównie magią bojową. Jej odłamami jest nekromacja, demonologia i rzucanie klątw.
Preferowana umiejętność mechaniczna: Czarna magia
____________________________________________________________________
Czarodziej - inaczej zwany również 'panem żywiołów, z tego prostego względu iż posiada władzę nad pięcioma żywiołami natury - ogniem, wodą, powietrzem, ziemią i błyskawicą. Oczywiście nie od razu - począwszy od jednego aż po wszystkie. W późniejszym etapie rozwoju swej mocy może również łączyć je ze sobą i wykorzystywać na przeróżne sposoby. Czarodzieje są najliczniejszą grupą wśród magów.
Wybierając podklase czarodzieja musisz wybrać tylko jeden z żywiołów!Preferowana umiejętność mechaniczna: Magia żywiołów
____________________________________________________________________
Szaman - mag polegający głównie na sile własnego umysłu. Szamani występują w rasach mniej obdarzonych inteligencją - min. orki i gnomy - w których pełnią rolę przywódców i panów gromad lub stad. Dzięki swej mocy potrafią wejrzeć w czyiś umysł lub nawet go kontrolować. Ich celem jest głównie harmonia umysłu z ciałem.
Preferowana umiejętność mechaniczna: Magia umysłu
____________________________________________________________________
Druid - mag dążący do całkowitej harmonii z naturą, najczęściej poświęca temu całe swe życie. Dzięki temu matka natura obdarza go specjalną mocą pozwalającą chronić mu swój dom - las gdyż tam najczęściej bytuje. Druid polega na magii natury a ta natomiast pozwala mu nie tylko na kontrolowanie przyrody i zwierząt ale i na przemiany - w bestie czy stwory.
Preferowana umiejętność mechaniczna: Magia Natury
____________________________________________________________________
Kapłan - swą moc czerpie z nieustannego opacznictwa bóstwa. Najczęściej jest wysłannikiem wiary a jego siła polega na magii światła. Pozornie słaby przeciwnik, w rzeczywistości jednak nikt nie chciałby stanąć w szranki z doświadczonym kapłanem.
Preferowana umiejętność mechaniczna:: Magia światła
____________________________________________________________________
Tkacz Magii - osoba która polega tylko i wyłącznie na swej wiedzy magicznej i magii światła. Jej siła czerpie się z nauki - której oddała całe swe życie. Tworzy on nowe receptury, zaklęcia i czary. Przeważnie nie uczestniczy w walce. Potrafi identyfikować właściwości mikstur, przedmiotów i zaklęć.
Preferowana umiejętność mechaniczna: Dotyk inteligencji, magia światła
____________________________________________________________________
Bard - artysta, mag który każdą swą chwilę poświęca muzyce. To ona służy mu nie tylko w rozrywce ale i w boju jakoże nie raz uratowała mu życie. Bard nie tylko potrafi dzięki swym nutom walczyć ale i kontrolować, uspokajać i wzmacniać inne osoby. Nie stroni również od walki w zwarciu jakoże każdy bard ma opracowany taniec bojowy pozwalający mu na płynniejsze ruchy i świetną technikę w boju.
Preferowana umiejętność mechaniczna: Pieśń bojowa