Wytrzymałość
Odpowiada za odporność na ataki fizyczne ( broń biała / dystansowa jak i walka wręcz ). Każdy punkt wytrzymałości dodaje nam 3 maksymalne punkty życia - jeśli nasze życie ( energia witalna ) spadnie do zera postać ginie.
Szybkość
Statystyka każdemu raczej wiadoma. Każdy punkt zwiększa szybkość ruchów naszej postaci - w razie ucieczek PRZEWAŻNIE ( lecz nie zawsze ) wygrywa postać z większą szybkością.
Zręczność
Statystyka odpowiadająca za uniki naszej postaci. Im większa zręczność tym większa szansa na unik. Zręczność odpowiada również za refleks w rzucaniu czarów, strzałach z broni dystansowej czy uderzeniach.
Inteligencja
Każdy punkt inteligencji zwiększa intelekt naszej postaci - odpowiada on za obrażenia czarów.
Siła Woli
Siła woli daje obrone przed magią, klątwami i zaklęciami. Pozwala również oprzeć się pokusie i daje nam motywację gdy jesteśmy na skraju wyczerpania.
Siła
Statystyka raczej logiczna - od siły zależą obrażenia z broni i w walce wręcz. Pozwala ona również na udźwig większej ilości przedmiotów i ogólnie większego ciężaru.
Punkty Magii
Wielki intelekt wiąże się również z potężną siłą - najczęściej jest to magia. Magia natomiast powstaje dzięki manie - jest to energia pochodząca z samego serca. Każdy ją posiada ( w mniejszym lub większym stopniu ) lecz nie każdy potrafi wykorzystać. Jeden punkt magii odpowiada trzem punktom maksymalnej many.