1. Gre zaczynamy od swtorzenia naszego bohatera w dziale ( Karta Postaci )
2. Po założeniu karty postacie mamy do zrobienia następujące czynnośći:
- Założenie fabularnego domu w Dzielnicach Mieszkalnych naszego miasta
(Jest to miejsce fabularne w którym możemy się spotykać z różnymi graczmi, oraz różni NPC będą nas odwiedzać)
- Zapis do szkoły walki leśnego zagajnika - każdy młody bohater musi przejśc tą szkołę walki. W zależności od podklasy każdy bedzie miał inną szkołę walki. Otrzymamy tutaj również podstawowe wyposarzenie dla naszej podklasy.
3. Praca - Przychodzi wieczorna pora to świetny czas by zarobić parę złota na nasz wymarzony ekwipunek.
Piszemy 10 linijkową pracę w odpowiednim dziale i otrzymujemy wypłate w zależności jaką pracę wybraliśmy.
4. Wolne Tereny - Na wolnych terenach można wybrać się na przygodę możemy w niej spotkać różne niespodzianki:
- Chowańce - jest możliwość oswojenia zwierzaka , który będzie nam towarzyszył do czasu aż umrze.
- Zioła - na swojej drodzę możemy spotkać różne alchemiczne zioła, które mogą służyć alchemikowi do mikstur.
- Artefakty - na wolnych terenach jest mały % szans na znalezienie unikatowego wyposarzenia.
- Wolne tereny rónież służą jako miejsce fabularne do rozmów między bohaterami.
5. Rozległa Kraina - W niej zapisujemy swoją prace i inne czynności fabularne. Tutaj też wyruszamy na sesje rpg z mistrzem gry.
6. Podróże - To dział w którym wyruszamy poza granice Avilonu , Rashir czy Wender nie pomijając Entan.
W tej podróży odkrywamy nowe miejscowości, nowe tereny. Można tam spotkać nowym przyjaciól czy również odwiecznych wrogów.
7. Każdy bohater może się uczyć w szkołach walki własnych czarów, umiejętności. Umiejętności wypisane w Poradniku to tylko podstawowe - PAMIĘTAJ.
8. Entharii daje ci nieskończenie wiele możliwości fabularnych, to świat fantasy w którym małymi krokami możesz osiągnąć naprawdę wielę.